Жінка-журналіст: що вона таке?


Гендерні стереотипи на протязі двох тисячоліть плекали образ ідеальної жінки: тендітна, лагідна, покірна, домашня, хрестиком шиє, пиріжки пече. А виплекали її – журналістку. В цієї жінки зазвичай мало часу на хрестики, бути лагідною для неї – шкідливо для здоров’я,  домашньою – непрофесійно, та й взагалі в неї стаття горить, а не пиріжки.





Сила волі, впертість, відповідальність, непосидючість – риси, які стануть у нагоді при роботі з інформацією, а ось як вони впливають на образ жінки в цілому.


Телефон – її п’ята кінцівка.
 А взагалі-то будь-який електронний пристрій, який надає змогу вийти у Інтернет або просто написати текст. Він завжди поруч, і він майже завжди потрібен відповідно до стандарту оперативності.




В неї багато чоловіків
Не коханців, звісно, але колег чоловічої статі, відомих людей, лідерів думок, до яких належать бізнесмени, політики, митці. Ревнощам тут не місце у жодному разі.

Для неї всі поганці

Класична преса відрізняється від жовтої тим, що незважаючи на пікантні подробиці не акцентує на них увагу, якщо це не важливо. Тому жінка-журналіст знає про публічних осіб дещо та трішки більше.

Вона холерик

Флегматичні та меланхолічні особи непристосовані до швидкого темпу та напруження, які є складовою частиною професії журналіста. Холерики та сангвініки більш до цього пристосовані, і частіш за все вона виявляється тим, хто кричить на того, хто «сів на її капелюх».


Вона все знає

Якщо вона працює із специфічною інформацією – це ще півбіди, але якщо вона пише про все і усюди, знадобиться не аби який хист для того, щоб її здивувати.


 Знає, але не використовує

Вона може знятися у декількох ранкових ефірах про приготування сніданку або написати 34 статті на тему вдалого застосування фінансів, але ранкових шедеврів чи відкриття власного бізнесу від неї очікувати не слід.

 Вона шукає пригод

Безумовно, робочий день був складним, матеріалів багато, часу обмаль. Але подорож у гори, стрибок з парашуту, спуск по річці, екскурсія по містах іншої країни мають мало що спільного з тією напругою, що її оточує кожен день. До того ж, сама професія цікава, повна вражень, навчання та ризиків.

В неї буде криза

Творча криза для неї – судний день, як і для журналіста-чоловіка, як і для кожної людини творчої професії. До неї треба бути готовим: і до кризи, і до жінки у кризі.

Така вона, журналістка. А разом із тим жіноча та чоловіча психологія все ж таки різняться. Наприклад, у стресових ситуаціях природна реакція жінки – об’єднання, пошук союзників. 

Для чоловіка застосовано таке стале визначення поведінки як «бий або тікай». Тобто жінка більш дипломатична у гострих питаннях, ніж чоловіки.

Але жінка-журналіст більш вразлива до психічних пошкоджень та набуття травматичного синдрому. Про це свідчать статистичні данні, забрані канадським психіатром Ентоні Файнштейном.


За його ж дослідженнями було виявлено, що кількість журналістів жіночої та чоловічої статі у шлюбі різниться: 54 % одружених чоловіків проти 24 % замужніх жінок. А це вже наслідки стереотипів, найяскравішу невідповідність яким було продемонстровано вище.

Автор: Олександра Береза

Комментарии

Популярные сообщения